Καθώς η χρονιά οδεύει προς το τέλος της, το KESC αρχίζει μια σειρά παρουσιάσεων των αλλαγών που έχουμε κάνει ως σχολείο, βασιζόμενοι στη μεθοδολογία της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και την ψυχολογία της μάθησης: Πρώτη στη σειρά των ενημερώσεών μας από τη σελίδα μας στο facebook , η συνάντηση με τον καταξιωμένο στην Κορινθία εργοθεραπευτή, Μιχάλη Καλιτσουνάκη. Το έναυσμα για τη συνάντησή μας το έδωσαν τα αυξανόμενα περιστατικά παιδιών με ΔΕΠΥ- διάσπαση προσοχής- που αν δεν είμαστε ενημερωμένοι τα θεωρούμε από ατίθασα μέχρι τεμπέλικα.
Ο κος Καλιτσουνάκης τόνισε ότι η ΔΕΠΥ (ADHD στη διεθνή βιβλιογραφία) είναι διαταραχή, οπότε τα παιδιά δεν μπορούν- όχι δε θέλουν- να κατακτήσουν εύκολα κάποια στάδια μάθησης, και χρειάζονται τη γνώση, υπομονή , επιμονή και πάνω απ’όλα, την αγάπη του δάσκαλου για να χρησιμοποιήσουν πλήρως το δυναμικό τους. Επίσης πολύ σημαντική επισήμανση ήταν ότι τελικά αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει το σχολείο είναι ο ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ μαθητής και όχι υποχρεωτικά ο κανονικός μαθητής. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να φτάσουμε τους μαθητές μας με ΔΕΠΥ ή και άλλες δυσκολίες στη μάθηση με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας. Και εδώ μας είπε ο κος Καλιτσουνάκης ότι ΔΕΝ υπάρχει μια συνταγή/λύση για όλους. Το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. H μεθοδολογία της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας έχει αντιστρέψει τους ρόλους δασκάλου-μαθητών: Οι ανάγκες του μαθητή καθορίζουν τη διδακτική διαδικασία και όχι αυτό που ο δάσκαλος -πολλές φορές αυθαίρετα- αποφασίζει να διδάξει. Έτσι το μοντέλο της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με ΔΕΠΥ και άλλες δυσκολίες, γιατί επικεντρωνόμαστε σε ό,τι ορίζουν οι ανάγκες τους. Ένας ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ δάσκαλος μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε τέτοιο μαθητοκεντρικό περιβάλλον χωρίς να παραβλέπει και να αφήνει πίσω κανένα μαθητή. Αυτή είναι η επόμενη ενημέρωση του KESC : “Μαθητοκεντρική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας”
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Απαραίτητη η συνεργασία σχολείου, γονέων και ειδικών για να πετύχουμε το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε. Ακόμη πιο απαραίτητα είναι το ΑΝΟΙΧΤΟ μυαλό,η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ από τους ειδικούς και η ΑΓΑΠΗ προς τους μαθητές μας. Η ΔΕΠΥ μπορεί να είναι και ευλογία γιατί τα περισσότερα από τα παιδιά αυτά είναι πολύ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ και μπορούν να συνεισφέρουν πολλά στο μάθημα.